Sinu auto hindamine
Hindamisel arvestame järgmisi faktoreid:
Läbisõit, ajalugu
Auto hindamisel on tähtis läbisõit ja auto ajalugu. Autod, mis on ostetud uutena Eestis ja on väikese läbisõiduga oma vanuse kohta, hinnatakse tunduvalt kõrgemalt. Kui Sinu auto vastab nendele kriteeriumitele, palun teata sellest meie hindajale.
Mis on loomulik ja mitteloomulik auto kulumine?
Vastavalt koostatud intstruktsioonile auto kulumise kohta, selgitame, missugused faktorid mõjutavad auto hinda hindamisel. Instruktsioonis on kirja pandud defektide loetelu, mis kaasnevad auto ekspluatatsiooniga, samuti defektid, mis ei ole seotud loomuliku kulumisega ekspluatatsiooni käigus.
Kuna tegu on kasutatud autodega, siis loomulik kulumine ei mõjuta auto hinda. Aga ekspluatatsioonile mitteomased defektid kahandavad auto hinda.
Auto kere
Loomulik kulumine
- pindmised kriimud, kivitäkked
- väikesed roosteplekid
- ühtlane pleekimine, värvi kulumine (harjapesu tulemus)
- üksikud mõlgid diameetriga kuni 1,5 cm või värvikahjustuseta mõlgid
Mitteloomulik kulumine
- mõlgid või mõlgijäljed diameetriga üle 1,5 cm
- värvikahjustused, pindmised kriimud, mis läbivad lakikihti ja värvi
- kleebiste eemaldamise jäljed
- avariiline auto. Ei ole taastatud esialgsel kujul, s.o. vigastatud detailid ei ole vahetatud või on asendatud mittestandardsetega: auto ei ole täielikult komplekteeritud või on seda tehtud hooletult
- rooste või augud uksekarpides
- praod ja vigastused põrkeraudadel, lampidel, klaasidel
Salong
Loomulik kulumine
- kergelt määrdunud salong
- tekstiili ja plastosade ühtlane pleekimine ja tuhmumine
Mitteloomulik kulumine
- põletusjälgedega või räbaldunud istmed
- kahjustused, mis on tekkinud lisaseadmete, lisavarustuse paigaldamisel või nende eemaldamisel
- salongi interjööri kahjustused või detailide puudumine
- raskestieemaldatavate plekkide olemasolu, ebameeldiv lõhn, loomsed karvad, hallitus
Mootor
Loomulik kulumine
- käivitub hästi, tõõtab ühtlaselt, sumbutist ei tule suitsu
- kapotialune on pindmiselt määrdunud
Mitteloomulik kulumine
- käivitub pikka aega külmalt või kuumalt
- mootor ei tõõta ühtlaselt, võimsust vähe, tugev tossamine
- kõrvalhelid mootoris, väljalasketorustiku defektid
- süsteemivigadest hoiatavad kontrolllambid põlevad armatuuril
Veermik
Loomulik kulumine
- tugevad kolinad puuduvad, auto püsib teel ühtlaselt
Mitteloomulik kulumine
- tugev kolin, katkine vedrustus
- õhkpadjad auto mootori väljalülitamisel lasevad läbi
- pooltelgede prõksumine rooli keeramisel
- kange rool, kõrvalised helid roolivõimendis
- laagrite või reduktorite undamine