Teie auto hindamine

Hindamisel arvestame järgmisi faktoreid:

Läbisõit, ajalugu

Auto hindamisel on tähtis läbisõit ja auto ajalugu. Autod, mis on ostetud uutena Eestis ja on väikese läbisõiduga oma vanuse kohta, hinnatakse tunduvalt kõrgemalt. Kui teie auto vastab nendele kriteeriumitele, palun teatage sellest meie hindajale.

Mis on loomulik ja mitteloomulik auto kulumine?

Vastavalt koostatud intstruktsioonile auto kulumise kohta, selgitame, missugused faktorid mõjutavad auto hinda hindamisel. Instruktsioonis on kirja pandud defektide loetelu, mis kaasnevad auto ekspluatatsiooniga, samuti defektid, mis ei ole seotud loomuliku kulumisega ekspluatatsiooni käigus.

Kuna tegu on kasutatud autodega, siis loomulik lulumine ei mõjuta auto hinda. Aga ekspluatatsioonile mitteomased defektid kahandavad auto hinda.

Auto kere

Loomulik kulumine

  • pindmised kriimud, kivitäkked
  • väikesed roosteplekid
  • ühtlane pleekimine, värvi kulumine (harjapesu tulemus)
  • üksikud mõlgid diameetriga kuni 1,5 cm või värvikahjustuseta mõlgid

Mitteloomulik kulumine

  • mõlgid või mõlgijäljed diameetriga üle 1,5 cm
  • värvikahjustused, pindmised kriimud, mis läbivad lakikihti ja värvi
  • kleebiste eemaldamise jäljed
  • avariiline auto. Ei ole taastatud esialgsel kujul, s.o. vigastatud detailid ei ole vahetatud või on asendatud mittestandardsetega: auto ei ole täielikult komplekteeritud või on seda tehtud hooletult
  • rooste või augud uksekarpides
  • praod ja vigastused põrkeraudadel, lampidel, klaasidel

Salong

Loomulik kulumine

  • kergelt määrdunud salong
  • tekstiili ja plastosade ühtlane pleekimine ja tuhmumine

Mitteloomulik kulumine

  • põletusjälgedega või räbaldunud istmed.
  • kahjustused, mis on tekkinud lisaseadmete, lisavarustuse paigaldamisel või nende eemaldamisel
  • salongi interjööri kahjustused või detailide puudumine
  • raskestieemaldatavate plekkide olemasolu, ebameeldiv lõhn, loomsed karvad, hallitus

Mootor

Loomulik kulumine

  • käivitub hästi, tõõtab ühtlaselt, sumbutist ei tule suitsu.
  • kapotialune on pindmiselt määrdunud.

Mitteloomulik kulumine

  • kapotialune on pindmiselt määrdunud.
  • mootor ei tõõta ühtlaselt, võimsust vähe, tugev tossamine
  • kõrvalhelid mootoris, väljalasketorustiku defektid
  • süsteemivigadest hoiatavad kontrolllambid põlevad armatuuril

Veermik

Loomulik kulumine

  • tugevad kolinad puuduvad, auto püsib teel ühtlaselt

Mitteloomulik kulumine

  • tugev kolin, katkine vedrustus
  • õhkpadjad auto mootori väljalülitamisel lasevad läbi
  • pooltelgede prõksumine rooli keeramisel
  • kange rool, kõrvalised helid roolivõimendis
  • laagrite või reduktorite undamine